Tämä sopimus on luotu kattamaan eri tilaustyypit, jotta tilaajien ja toimittajan oikeudet sekä velvollisuudet turvataan. GrantedAI:sta on olemassa sekä maksullisia että maksuttomia versioita.

Selkeyden vuoksi mainittakoon heti alussa, että maksuton versio ei muutu maksulliseksi sopimukseksi ilman tilaajan erillistä hyväksyntää. Toivottavasti saatte selkeyttä julkiseen rahoitukseen ja muistakaa, että kaikissa julkiseen rahoitukseen liittyvissä asioissa asiantuntijamme ovat käytössänne.

Yhteystiedot verkkosivustollamme.

1 SOPIMUKSEN KOHDE

Nämä sopimus- ja käyttöehdot määrittelevät, millä ehdoin Grants Funding Oy:n, y-tunnus 2967478-9 (jäljempänä ”Toimittaja”) tuottamaa GrantedAI -palvelua (jäljempänä ”Palvelu”) käytetään. Tämän sopimuksen osapuolet ovat Toimittaja ja yritys tai muu yhteisö, jolle Toimittaja myöntää käyttöoikeuden palveluun (jäljempänä ”Asiakas”). Toimittajaan ja Asiakkaaseen viitataan jäljempänä myös termeillä Sopijapuoli ja Sopijapuolet.


2 PALVELU JA SEN KÄYTTÖÖNOTTO

2.1 Palvelun sisältö

Palvelu käsittää Toimittajan tekemän analyysipalvelun ja sen sisältävän tietoaineiston, jossa tarkastellaan Asiakkaan mahdollisuuksia hakea erilaisia rahoituspalveluja. Palvelussa tehty analyysi ja siinä esitetyt johtopäätökset perustuvat Toimittajan julkisista lähteistä kokoamaan tietoon Asiakkaasta ja Asiakkaan toimialasta ja rahoituspalveluista sekä Asiakkaan toimittamaan tai Asiakkaalta muutoin saatuun aineistoon. Lisäksi analyysin ja Palvelun tietosisällön tekemisessä käytetään hyödyksi Toimittajan asiantuntemusta ja kokemusta toimialasta, rahoituspalveluista ja yritysten analysoinnista.

Palvelun tuottama tietoaineisto ja analyysi on Toimittajan parhaaseen tietoon ja osaamiseen perustuva arvio eikä se takaa analyysin osoittaman rahoituksen toteutumista. Rahoituspäätöksistä vastaa aina rahoituksen antajataho ko. tahon päätösprosessien mukaisesti.

Asiakas käyttää palvelua tietoverkon välityksellä omilla laitteillaan.

2.2 Palvelun käyttöönotto, sopimus- ja käyttöehdot sekä tunnisteet

Asiakas ottaa Palvelun käyttöön kirjautumalla palveluun ensimmäisen kerran Toimittajan Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiin toimittaman kirjautumislinkin kautta.

Kirjautumalla palveluun Asiakas sitoutuu noudattamaan voimassa olevia Palvelun sopimus- ja käyttöehtoja. Toimittaja pidättää oikeuden milloin tahansa muuttaa palvelun sopimus- ja käyttöehtoja. Mikäli sopimus- ja käyttöehtoja muutetaan, Toimittaja informoi Asiakasta viimeistään 30 päivää ennen muutosten voimaantuloa. Mikäli Asiakas ei suostu sopimus- ja käyttöehtojen muutoksiin, tulee Asiakkaan ilmoittaa asiasta kirjallisesti Toimittajalle asiasta viimeistään ennen uusien sopimus- ja käyttöehtojen voimaantuloa. Ilmoituksen/vastustuksen myötä Asiakkaan sopimussuhteeseen noudatetaan aikaisempia sopimus- ja käyttöehtoja kyseisen sopimuskauden loppuun asti. Mikäli Asiakas ei ilmoita vastustavansa sopimus- ja käyttöehtojen muutosta, katsotaan Asiakkaan sitoutuneen uusiin sopimus- ja käyttöehtoihin niiden voimaantulosta lukien. Sopimusmuutosta vastustaneen Asiakkaan katsotaan myös sitoutuneen uusiin sopimus- ja käyttöehtoihin seuraavan sopimuskauden alusta, mikäli ko. Asiakas ei ole irtisanonut palvelua sopimus- ja käyttöehtojen mukaisesti.

Toimittaja vastaa siitä, että Palvelu on otettavissa käyttöön yleisesti käytössä olevalla tietoliikenneyhteydellä. Asiakkaan vastuulla on varmistaa laitteidensa, ohjelmistojensa ja tietoliikenneyhteytensä sopivuudesta Palvelun käyttöön.

Asiakas kirjautuu Palveluun tunnisteilla (käyttäjätunnus ja salasana). Asiakas vastaa tunnisteiden turvallisesta säilyttämisestä ja käytöstä. Asiakas on velvollinen Toimittajan pyynnöstä vaihtamaan Palvelun käyttämiseksi vaadittavan tunnisteen, jos se on tarpeen esimerkiksi tietoturvauhan vuoksi.

2.3 Asiakkaan yhteyshenkilö ja Palvelun käyttöoikeus sekä immateriaalioikeudet

Asiakas nimeää henkilön, joka toimii yhteys- ja vastuuhenkilönä Toimittajan suuntaan Palveluun liittyvissä asioissa (jäljempänä ”Yhteyshenkilö”). Asiakas sitoutuu ilmoittamaan Toimittajalle mahdollisista Yhteyshenkilön muutoksista.

Palvelun käyttöoikeus on Yhteyshenkilöllä ja Toimittajan kanssa erikseen sovittaessa myös muilla Yhteyshenkilön nimeämillä Asiakkaan henkilöillä (Yhteyshenkilö ja muut nimetyt henkilöt jäljempänä yhdessä ”Nimetyt Käyttäjät”).

Nimetyille Käyttäjille myönnetty Palvelun käyttöoikeus on henkilökohtainen. Nimetyllä Käyttäjällä ei ole oikeutta päättää tai siirtää käyttöoikeutta ilman Asiakkaan virallisen yhteyshenkilön (esim. toimitusjohtaja) tai Yhteyshenkilön ilmoitusta käyttöoikeuden päättämisestä tai siirrosta. Kaikki Nimetyt Käyttäjät sitoutuvat noudattamaan Palvelun sopimus- ja käyttöehtoja ja ovat vastuussa siitä, että heidän käyttöoikeuksiaan käytetään asianmukaisesti. Kaikki Nimetyt Käyttäjät tulee olla Asiakkaan henkilökuntaa.

Asiakkaalla on oikeus käyttää Palvelua ja sen tuottamaa tietoaineistoa ainoastaan liiketoimintansa ja sen suunnittelun tukena. Asiakkaalla on oikeus kopioida tai poimia tietoja ainoastaan omaan käyttöön ja yksittäisen asiakirjan tai muun vastaavan aineiston osaksi. Tällöin Asiakkaan on merkittävä tiedon yhteyteen lähde esim. merkinnällä ”Grants Funding Oy:n GrantedAI -palvelu”. Asiakas ei saa muulla tavoin hyödyntää Palvelua tai Palvelusta saatavia tietoja eikä esimerkiksi myydä tai luovuttaa Palvelusta saatuja tietoja kolmansille. Asiakkaalla ei ole myöskään oikeutta kopioida tai koostaa Palvelusta koko tietokantaa tai muuta laajempaa kokonaisuutta ilman Toimittajan kirjallista lupaa. Erityisesti kiellettyä toimintaa on käyttää Palvelua tai sallia tai mahdollistaa sellainen Palvelun käyttö, joka aiheuttaisi tietoturvauhan tai tietoliikenteen tai Palvelun häiriön tai väärinkäytön (kuten esimerkiksi Palvelun skannaaminen, vakoilu, virusten levittäminen, tietojen luvaton kerääminen, erilaisten tietoteknisten haittaohjelmien tai bottien tms. asentaminen jne.).

Edellä mainitun rajoitetun käyttöoikeuden lisäksi tällä sopimuksella ei siirretä mitään muita olemassa olevia tai Palvelun käytön tai kehitystyön yhteydessä syntyviä mahdollisia uusia immateriaalioikeuksia Sopijapuolten kesken. Immateriaalioikeudet Palveluun ja siitä syntyvään aineistoon kuuluvat täysimääräisesti Toimittajalle. Osapuolet vastaavat siitä, että heidän aineistonsa eivät loukkaa kolmannen osapuolen oikeuksia tai kulloinkin voimassa olevaa lainsäädäntöä.

2.4 Asiakkaan Aineisto

Toimittajalla on oikeus hyödyntää Palvelussa Asiakkaalta saatua aineistoa kuten esimerkiksi tietoja Asiakkaan liiketoiminnasta. Asiakkaan Aineistoksi katsotaan kaikki Asiakkaalta saatu aineisto, tieto tai materiaali, olkoonpa se missä muodossa tai tavalla saatua tahansa. Asiakkaalla on oikeus ja velvollisuus tarkastaa Palvelussa oleva Asiakkaan Aineisto ja ilmoittaa välittömästi Toimittajalle, mikäli havaitsee aineistossa virheen tai puutteellisuuden. Vastuu Asiakkaan Aineiston oikeellisuudesta ja mahdollisen virheen vaikutuksista Palveluun on aina Asiakkaalla. Asiakkaalla on velvollisuus toimittaa Palvelun tuottamiseen tarpeellinen aineisto Toimittajan pyynnöstä viipymättä.

2.5 Julkinen Aineisto

Toimittaja hyödyntää Palvelussa myös julkisista lähteistä saatua aineistoa kuten esimerkiksi patentti- ja rekisterihallituksen tiedostoista saatuja Asiakkaan tilinpäätöstietoja. Toimittaja ei vastaa julkisista lähteistä saadun tiedon tai aineiston oikeellisuudesta eikä näiden sisältämien virheiden vaikutuksista Palvelun sisältöön.

2.6 Toimittajan Aineisto, Analyysiaineisto ja alihankinta/ulkopuoliset palveluntarjoajat

Toimittajan Aineistoa on kaikki sellainen Palvelussa oleva ja sen myötä syntyvä aineisto, joka ei ole Asiakkaan Aineistoa tai Julkista Aineistoa. Toimittajan Aineistoksi katsotaan myös Palvelun tuottama eri tietolähteistä (ml. Asiakkaan Aineistosta) muodostettu analyysiaineisto ja johtopäätökset (jäljempänä ”Analyysiaineisto”).

Toimittajalle syntyy rajoittamaton ja yksipuolinen oikeus Analyysiaineistoon (ml. kaikki immateriaalioikeudet). Toimittajalla on yksipuolinen oikeus määrätä Analyysiaineistosta ml. aineiston luovuttaminen kolmannelle osapuolelle. Toimittajan oikeudet Analyysiaineistoon säilyvät myös sen jälkeen, kun Toimittajan ja Asiakkaan sopimussuhde Palvelun käytön osalta on päättynyt.

Toimittajalla on oikeus käyttää alihankintaa tai ulkopuolisia palveluntarjoajia Palvelun tuottamisessa harkintansa mukaisesti.


3 KÄYTÖNAIKAISET TEHTÄVÄT JA VASTUUT

3.1 Käyttökatkokset, huolto- tai muutostoimenpiteet

Toimittaja pyrkii siihen, että Palvelu on asiakkaan käytössä mahdollisimman laajasti eri vuorokaudenaikoina ja viikonpäivinä. Asiakas on kuitenkin tietoinen siitä ja hyväksyy sen, että Palvelu saattaa olla esimerkiksi huollon, laitteistoasennuksen tai muun syyn vuoksi milloin tahansa tilapäisesti pois käytöstä. Samoin Toimittaja saattaa joutua sulkemaan palvelun esimerkiksi tietoturvauhan tai viranomaismääräysten vuoksi. Tilapäisistä katkoksista Asiakkaalla ei ole oikeutta hyvitykseen

Toimittajalla on milloin tahansa ja ilman ennakkoilmoitusta oikeus tehdä Palveluun sellaisia muutoksia, jotka eivät olennaisesti vaikuta Palvelun Asiakkaalle toimittamaan sisältöön tai palvelutasoon.

Toimittajalla on oikeus tehdä myös sisältöön tai palvelutasoon olennaisesti vaikuttavia muutoksia, joista Toimittajan on ilmoitettava Asiakkaalle viimeistään 30 vuorokautta ennen muutosta (jäljempänä ”Olennainen Palvelumuutos”). Mikäli Asiakas ei hyväksy Olennaista Palvelumuutosta, on Asiakkaan ilmoitettava asiasta kirjallisesti Toimittajalle viimeistään 14 vuorokauden kuluessa Toimittajan Olennaista Palvelumuutosta koskevasta ilmoituksesta tai muutoin Asiakkaan katsotaan hyväksyneen Olennaisen Palvelumuutoksen. Mikäli Asiakas vastustaa Olennaista Palvelumuutosta toimitaan tilanteessa seuraavilla tavoin:

(i) Toimittaja voi päättää jatkavansa Palvelun toimittamista aiemman palvelun sisältöisenä kuluvan sopimuskauden loppuun, tai

(ii) Toimittaja voi lopettaa Palvelun toimittamisen Asiakkaalle ja palauttaa mahdollisesti ennakkoon maksetut palvelumaksut Asiakkaalle, tai

(iii) Osapuolet neuvottelevat jonkin muun ratkaisun tilanteeseen.

Asiakkaalla on aina velvollisuus ilmoittaa Toimittajalle Palveluissaan havaitsemistaan puutteista ja virheistä sekä tarvittaessa avustaa niiden selvittämisessä ja korjaamiseen vaikuttavissa asioissa.

Selvyyden vuoksi todetaan, että Toimittaja ei vastaa Palvelun käyttökatkosta tai viivästyksestä, mikäli katko tai viivästys johtuu Asiakkaan viivästyksestä. Toimittaja ei myöskään vastaa alihankkijan/ulkopuolisen palveluntarjoajan tuotteessa tai palvelussa olevista mahdollisista viiveistä, käyttökatkoksista tai virheistä tai niiden vaikutuksista Palveluun.

3.2 Tietoturva, varmuuskopiointi ja henkilötietojen käsittely

Asiakkaan on huolehdittava, että sen Palvelun käyttämisessä käyttämänsä laitteet ja ohjelmat, tilat ja toimitilat, viestintäverkko sekä muu Palveluun ja sen käyttämiseen liittyvä ympäristö on asianmukaisten ja ajantasaisten tietoturvakäytäntöjen mukaisesti suojattuja tietoturvariskejä vastaan ja että suojaukseen ja tiedonvarmistukseen liittyviä menettelyjä noudatetaan ja ylläpidetään. Kumpikaan Sopijapuoli ei kuitenkaan vastaa yleisen viestintäverkon tietoturvasta tai siellä mahdollisesti ilmenevistä häiriöistä.

Sopijapuolella on velvollisuus ilmoittaa toiselle Sopijapuolelle ilman aiheetonta viivytystä havaitsemistaan Palvelua tai sen käyttöä vaarantavista merkittävistä tietoturvariskeistä, tietoturvaloukkauksista tai niiden epäilyistä. Sopijapuolen tulee osaltaan ryhtyä välittömästi toimenpiteisiin tietoturvaloukkauksen vaikutuksen poistamiseksi tai pienentämiseksi. Sopijapuolella on velvollisuus myötävaikuttaa tietoturvaloukkausten tutkintaan.

Toimittaja huolehtii Toimittajalle toimitettujen ja Palvelussa käytettävien tietojen ja aineistojen varmuuskopioinnista Toimittajan normaalin käytännön mukaisesti.

Toimittaja on rekisterinpitäjä Palvelun yhteydessä saamiensa Asiakkaan henkilötietojen osalta ja käsittelee Asiakkaan henkilötietoja vain tarpeellisissa määrin ja ainoastaan Palvelun tuottamiseksi Asiakkaalle näiden sopimus- ja käyttöehtojen mukaisesti. Henkilötietojen käsittelyn osalta muutoin sovelletaan Grants Funding Oy:n rekisteri- ja tietosuojaselostetta grants.fi/tietosuoja-ja-rekisteriseloste/.


4 SALASSAPITO

Sopijapuolet sitoutuvat pitämään salassa toiselta Sopijapuolelta saamansa tiedot, jotka on luottamuksellisiksi merkitty tai on muuten sellaisiksi luonteensa vuoksi ymmärrettävä. Salassapitovelvollisuus ei kuitenkaan koske aineistoa tai tietoa, joka a) on yleisesti saatavilla tai muutoin julkista, (b) jonka vastaanottava Sopijapuoli on saanut kolmannelta osapuolelta ilman salassapitovelvollisuutta, (c) joka oli vastaanottavan Sopijapuolen hallussa ilman niitä koskevaa salassapitovelvollisuutta ennen niiden saamista toiselta sopijapuolelta, (d) jonka vastaanottava Sopijapuoli on itsenäisesti kehittänyt ja joka ei paljasta salassapidettävää tietoa tai (e) jonka vastaanottava Sopijapuoli on velvollinen luovuttamaan lain tai viranomaismääräyksen perusteella.

Selvyyden vuoksi todetaan, että Asiakkaan nimi Analyysiaineisto eivät ole salassapidettävää tietoa.

Salassapitovelvollisuus jää voimaan sopimussuhteen päätyttyäkin viideksi vuodeksi sopimuksen päättymisestä lukien.


5 HINNAT JA MAKSUEHDOT

Palvelun hinnoitteluun ja maksuehtoihin sovelletaan Toimittajan voimassa olevaa hinnastoa. Hinnasto

Toimittajalla on yksipuolinen oikeus milloin tahansa muuttaa Palvelun hinnoittelua. Muutettua hintaa sovelletaan Asiakkaan Palveluun muutosta seuraavan sopimuskauden alusta lukien.

Selvyyden vuoksi todetaan, että tämän sopimuksen palvelu- ja käyttöehtoja sovelletaan soveltuvin osin myös Palvelun ilmaisversioon ja sen käyttöön.

Lisäys 9/2021: Granted AI Trial version osalta asiakkaalle ei synny kustannuksia palvelun käytöstä sovittuna Trial-aikajaksona. Trial-aikajakson pituus on 7 vuorokautta tunnusten toimittamisesta tai muu erikseen sovittu ajanjakso.

Lisäys 4/2022: Lisäys koskee ainoastaan 13.4.2022 jälkeen alkaneita GrantedAI PRO Trial -kokeilujaksoja: Mikäli asiakas ei irtisano palvelua kokeilujakson aikana, jatkuu GrantedAI PRO -palvelu kokeilujakson jälkeen toistaiseksi voimassa olevana, GrantedAI PRO -sopimusehtojen ja hinnaston mukaisesti.


6 SOPIMUKSEN VOIMAANTULO, VOIMASSAOLO JA PÄÄTTYMINEN

Sopimus tulee voimaan, kun Asiakas kirjautuu Palveluun.

Maksullisten palveluiden osalta palvelun sopimuskausi on 1 vuosi kerrallaan ja sopimuskausi jatkuu uudelle kaudelle, ellei Asiakas irtisano Palvelua viimeistään 30 päivää ennen sopimuskauden päättymistä. Maksuttomien palveluiden osalta sopimus on voimassa toistaiseksi.

Toimittajalla on oikeus päättää Palvelun toimittaminen Asiakkaalle seuraavissa tilanteissa:

(i) kohdan 3.1 mukaisessa Olennaisen Palvelumuutoksen tilanteessa,

(ii) tilanteessa, jossa Asiakas jättää maksamatta Palvelun hinnaston mukaiset maksut ja maksuviivästys on kestänyt vähintään 30 päivää,

(iii) Asiakas ei toimita Toimittajan pyynnöistä huolimatta Palvelun tuottamisessa tarvittavaa Asiakkaan Aineistoa tai mikäli Asiakkaan Aineisto on olennaisen puutteellista tai virheellistä ja asiantila ei ole korjaantunut 30 päivän kuluessa Toimittajan pyynnöstä saada Asiakkaan Aineistoa tai siitä, kun Toimittaja on ilmoittanut Asiakkaan Aineiston virheellisyydestä tai puutteellisuudesta.

Lisäksi Sopijapuolilla on molemminpuolinen oikeus päättää tämä sopimussuhde ja Palvelun käyttö välittömästi Sopijapuolen olennaisen sopimusrikkomuksen perusteella. Selvyyden vuoksi todetaan, että olennaiseksi sopimusrikkomukseksi katsotaan esimerkiksi Asiakkaan Palvelun väärinkäyttö, tietomurto tai muu tietoturvan laiminlyönti tai rikkomus.


7 KORVAUSVELVOLLISUUS JA VASTUUNRAJOITUKSET

Mikäli Sopijapuoli syyllistyy tämän sopimuksen olennaiseen rikkomiseen, on virheen tai rikkomisen aiheuttanut Sopijapuoli korvausvelvollinen aiheuttamastaan välittömästä vahingosta, ellei tässä sopimuksessa nimenomaisesti toisin määrätä. Toimittajan korvausvastuu on kuitenkin kaikissa tapauksissa rajattu enintään kyseisen sopimussuhteen veloitettujen palvelumaksujen yhteenlaskettuun summaan vahinkoa edeltäneeltä enintään 6 kuukauden ajanjaksolta.

Selvyyden vuoksi lisäksi todetaan, että Toimittaja ei vastaa Asiakkaan Palvelun perusteella tekemien päätösten oikeellisuudesta tai soveltumisesta johonkin tiettyyn käyttötarkoitukseen.

Sopijapuoli ei myöskään vastaa vahingosta, joka johtuu Sopijapuolen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota Sopijapuolen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia Sopijapuoli ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa (ns. Force Majeure -sääntö).


8 SOPIMUKSEN SIIRTÄMINEN JA MUUTTAMINEN

Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää sopimusta ilman Toimittajan kirjallista lupaa.

Toimittajalla on oikeus siirtää sopimus ilman Asiakkaan suostumusta samaan konserniin kuuluvalle yhtiölle tai liiketoiminnan siirron yhteydessä myös kolmannelle taholle.

Muutokset tähän sopimukseen on tehtävä kirjallisesti molempien Sopijapuolten toimesta.


9 ERIMIELISYYKSIEN RATKAISEMINEN

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.

Erimielisyydet pyritään ratkaisemaan esisijaisesti Sopijapuolten välisin neuvotteluin. Mikäli neuvottelut eivät johda ratkaisuun erimielisyydet ratkaistaan Keskuskauppakamarin välimiesmenettelyssä Helsingissä yhden välimiehen toimesta.

Suomen parasta osaamista julkiseen rahoitukseen

Eniten onnistuneita hakemuksia, edistynein softa ja happotestatut prosessit. Näillä eväillä autamme useampia kasvuyrityksiä onnistuneelle rahoituspolulle, kuin kukaan muu.