1. Sopimuksen kohde

Nämä yleiset palveluehdot (”Palveluehdot”) määrittelevät, millä ehdoin Grants Funding Oy:n, y-tunnus 2967478-9 (”Palveluntuottaja”) tuottamia palveluja ja tuotteita tuotetaan ja käytetään Palveluntuottajan ja sen asiakkaiden (”Asiakas”) välisessä sopimussuhteessa.

Palveluntuottajaan ja Asiakkaaseen viitataan jäljempänä myös termeillä Sopijapuoli ja Sopijapuolet.

Nämä yleiset palveluehdot soveltuvat kaikkiin Palveluntuottajan tuotteisiin ja palveluihin (”Palvelut”) ellei Palveluehdoissa jäljempänä toisin todeta tai ellei Asiakkaan kanssa erikseen kirjallisesti toisin sovita.

2. Palvelusopimuksen syntyminen

Sopimus Palveluntuottajan ja Asiakkaan välillä syntyy, kun Asiakas on hyväksynyt Palveluntuottajan tekemän tarjouksen esimerkiksi sähköpostin välityksellä tai kun Asiakas on ottanut Palveluntuottajan tuottaman digitaalisen palvelun (kuten Granted AI -palvelun) käyttöön kirjautumalla palveluun ensimmäisen kerran.

3. Palveluntuottajan ja Asiakkaan yleiset velvoitteet

Palveluntuottajan velvollisuutena on suorittaa Palvelut ammattitaitoisesti ja huolellisesti Asiakkaalle toimitetun tarjouksen ja Palveluehtojen mukaisesti. Palveluntuottaja suorittaa Palvelut omia toimintamallejaan ja -menetelmiä noudattaen omissa toimipisteissään normaalin työajan puitteissa, ellei nimenomaisesti Asiakkaan kanssa toisin sovita.

Asiakkaan velvollisuus on noudattaa Palvelua koskevan tarjouksen sekä Palveluehtojen ehtoja. Asiakkaalla on laaja myötävaikutusvelvollisuus Palveluntuottajaa kohtaan, jotta Palveluntuottaja voi tuottaa Palvelun sen edellyttämällä laadulla ja laajuudessa. Asiakkaan tulee toimittaa Palveluntuottajalle sen pyytämät riittävät tiedot sekä tehdä Palvelua koskevat päätökset ilman aiheetonta viivytystä. Lisäksi Asiakkaalla on velvollisuus toimittaa esim. rahoittajataholle Palvelun tuottamat tai edellyttämät aineistot (esim. rahoitushakemuksen) tai tietopyynnöt viipymättä. Asiakkaalla on myös velvollisuus viestiä Palveluntuottajan suuntaan esim. rahoittajataholta saamansa kyselyt, selvityspyynnöt tai rahoituspäätökset ilman aiheetonta viivytystä. Selvyyden vuoksi todetaan, että Asiakkaan myötävaikutusvelvollisuuden laiminlyönti ei poista tai vähennä Palveluntuottajan oikeutta saada Palvelusta täysi korvaus.

Asiakas vastaa toimittamiensa tietojen oikeellisuudesta sekä ajantasaisuudesta. Asiakkaan velvollisuutena on myös ilmoittaa viipymättä Palveluntuottajalle, mikäli havaitsee tai epäilee virheellisyyksiä tiedoissa, joita Palvelun tuottamisen yhteydessä käytetään tai jotka muutoin tulevat ilmi Palveluntuottajan ja Asiakkaan välisessä kanssakäymisessä. Asiakas myös sitoutuu käyttämään Palvelua ja sen tuottamaa informaatiota vain siihen käyttötarkoitukseen, johon Palvelu on tarkoitettu.

4. Palvelun sisältö ja laajuus

Palvelun sisältö ja laajuus on kuvattu Palvelua koskevassa tarjouksessa ja Palveluehdoissa. Palveluntuottaja ei ole velvollinen tuottamaan mitään muita palveluita kuin mitä em. dokumenteissa on kuvattu.

5. Hinnat ja maksuehdot

Palvelun hinnat ja maksuehdot on kuvattu Palvelua koskevassa tarjouksessa ja/tai voimassa olevassa Palveluntuottajan palveluhinnastossa. Asiakas on velvollinen noudattamaan Palvelun hintoja ja maksuehtoja.

6. Asiakkaan toimittama aineisto

Palveluntuottajalla on oikeus hyödyntää Palvelussa Asiakkaalta saatua aineistoa (”Asiakkaan Aineisto”) kuten esimerkiksi tietoja Asiakkaan liiketoiminnasta. Asiakkaan Aineistoksi katsotaan kaikki Asiakkaalta saatu aineisto, tieto tai materiaali, olkoonpa se missä muodossa tai tavalla saatua tahansa.

Asiakkaalla on oikeus ja velvollisuus tarkastaa Palveluissa käytetty Asiakkaan Aineisto ja ilmoittaa välittömästi Palveluntuottajalle, mikäli havaitsee aineistossa virheen tai puutteellisuuden. Vastuu Asiakkaan Aineiston oikeellisuudesta ja mahdollisen virheen vaikutuksista Palveluun tai sen tuottamiin tuloksiin on aina Asiakkaalla.

7. Julkinen aineisto

Palveluntuottaja hyödyntää Palveluissa myös julkisista lähteistä saatua aineistoa (”Julkinen Aineisto”) kuten esimerkiksi patentti- ja rekisterihallituksen tiedostoista saatuja Asiakkaan tilinpäätöstietoja. Toimittaja ei vastaa julkisista lähteistä saadun tiedon tai aineiston oikeellisuudesta eikä näiden sisältämien virheiden vaikutuksista Palvelun sisältöön.

8. Palveluntuottajan tuottama aineisto, analyysiaineisto ja alihankinta/ulkopuoliset palveluntarjoajat

Palveluntuottajan tuottamaa aineistoa (”Palveluntuottajan Aineisto”) on kaikki sellainen Palvelussa oleva ja sen myötä syntyvä aineisto, joka ei ole Asiakkaan Aineistoa tai Julkista Aineistoa. Palveluntuottajan Aineistoksi katsotaan myös Palvelun tuottama eri tietolähteistä (ml. Asiakkaan Aineistosta) muodostettu analyysiaineisto ja johtopäätökset (”Analyysiaineisto”).

Palveluntuottajalle syntyy rajoittamaton ja yksipuolinen oikeus Analyysiaineistoon (ml. kaikki immateriaalioikeudet). Palveluntuottajalla on yksipuolinen oikeus määrätä Analyysiaineistosta ml. aineiston luovuttaminen kolmannelle osapuolelle. Palveluntuottajan oikeudet Analyysiaineistoon säilyvät myös sen jälkeen, kun Palveluntuottajan ja Asiakkaan sopimussuhde Palvelun käytön osalta on päättynyt.

Palveluntuottajalla on oikeus käyttää alihankintaa tai ulkopuolisia palveluntarjoajia Palvelun tuottamisessa harkintansa mukaisesti. Palveluntuottaja ei vastaa alihankkijan tai ulkopuolisen palveluntarjoajan tuotteessa tai palvelussa olevista mahdollisista viiveistä, käyttökatkoksista tai virheistä tai niiden vaikutuksesta Palveluun.

9. Immateriaalioikeudet

Palveluntuottaja tuottamat Palvelut ja Analyysiaineisto sekä niiden muut tietosisällöt ja niihin liittyvät tekijänoikeudet ja muut immateriaalioikeudet ovat Palveluntuottajan omaisuutta.  Asiakas saa käyttää Palveluja ja niiden sisältämää aineistoa vain Palvelujen käyttötarkoitukseen omassa toiminnassaan (rajoitettu käyttöoikeus). Mikäli Asiakas käyttää Palveluiden yhteydessä syntynyttä aineistoa tai tietoa omassa toiminnassaan kopioimalla tai liittämällä aineistoa omiin materiaaleihinsa tai esityksiin, tulee aineiston/tiedon lähde merkitä lähdemerkinnällä (esim. ”Lähde: Grants Funding Oy:n GrantedAI -palvelu”).

Kaikki muu kuin edellä mainittu aineistojen tai tiedostojen tai muun materiaalin käyttäminen, välittäminen, siirtäminen tai oikeudeton kopioiminen on kielletty.

Osapuolet vastaavat itse siitä, että heidän Palveluihin liittyvä aineistonsa tai Palveluiden käyttö ei loukkaa kolmannen osapuolen oikeuksia tai kulloinkin voimassa olevaa lainsäädäntöä.

10. Salassapito

Sopijapuolet sitoutuvat pitämään salassa toiselta Sopijapuolelta saamansa tiedot, jotka on luottamuksellisiksi merkitty tai on muuten sellaisiksi luonteensa vuoksi objektiivisesti ymmärrettävä. Salassapitovelvollisuus ei kuitenkaan koske aineistoa tai tietoa, joka a) on yleisesti saatavilla tai muutoin julkista, (b) jonka vastaanottava Sopijapuoli on saanut kolmannelta osapuolelta ilman salassapitovelvollisuutta, (c) joka oli vastaanottavan Sopijapuolen hallussa ilman niitä koskevaa salassapitovelvollisuutta ennen niiden saamista toiselta sopijapuolelta, (d) jonka vastaanottava Sopijapuoli on itsenäisesti kehittänyt ja joka ei paljasta salassa pidettävää tietoa tai (e) jonka vastaanottava Sopijapuoli on velvollinen luovuttamaan lain tai viranomaismääräyksen perusteella.

Selvyyden vuoksi todetaan, että Asiakkaan nimi ja Analyysiaineisto eivät ole salassa pidettävää tietoa.

Salassapitovelvollisuus jää voimaan sopimussuhteen päätyttyäkin viideksi vuodeksi sopimuksen päättymisestä lukien.

11. Tietoturva, varmuuskopiointi ja henkilötietojen käsittely

Asiakkaan on huolehdittava, että sen Palvelun käyttämisessä käyttämänsä laitteet ja ohjelmat, tilat ja toimitilat, viestintäverkko sekä muu Palveluun ja sen käyttämiseen liittyvä ympäristö on asianmukaisten ja ajantasaisten tietoturvakäytäntöjen mukaisesti suojattuja tietoturvariskejä vastaan ja että suojaukseen ja tiedonvarmistukseen liittyviä menettelyjä noudatetaan ja ylläpidetään. Kumpikaan Sopijapuoli ei kuitenkaan vastaa yleisen viestintäverkon tietoturvasta tai siellä mahdollisesti ilmenevistä häiriöistä.

Sopijapuolella on velvollisuus ilmoittaa toiselle Sopijapuolelle ilman aiheetonta viivytystä havaitsemistaan Palvelua tai sen käyttöä vaarantavista merkittävistä tietoturvariskeistä, tietoturvaloukkauksista tai niiden epäilyistä. Sopijapuolen tulee osaltaan ryhtyä välittömästi toimenpiteisiin tietoturvaloukkauksen vaikutuksen poistamiseksi tai pienentämiseksi. Sopijapuolella on velvollisuus myötävaikuttaa tietoturvaloukkausten tutkintaan.

Palveluntuottaja huolehtii sille toimitettujen ja Palvelussa käytettävien tietojen ja aineistojen varmuuskopioinnista Palveluntuottajan normaalin käytännön mukaisesti.

Palveluntuottaja on rekisterinpitäjä Palvelun yhteydessä saamiensa Asiakkaan henkilötietojen osalta ja käsittelee Asiakkaan henkilötietoja vain tarpeellisissa määrin ja ainoastaan Palvelun tuottamiseksi Asiakkaalle.

Henkilötietojen käsittelyn osalta muutoin sovelletaan Grants Funding Oy:n rekisteri- ja tietosuojaselostetta [linkki: grants.fi/tietosuoja-ja-rekisteriseloste/].

12. Granted AI -palvelua koskevat erityisehdot

12.1. Yleistä

Näitä Palveluehtojen kohdan 12 ja sen alakohtien mukaisia erityisehtoja sovelletaan vain Grants Funding Oy:n GrantedAI -palveluun ja nämä erityisehdot täydentävät muita yleisiä Palveluehtoja GrantedAI -palveluun liittyvässä sopimussuhteessa. Mikäli yleisten Palveluehtojen ja GrantedAI -palvelua koskevien erityisehtojen välillä on ristiriitaa, GrantedAI -palveluun sovelletaan ensisijaisesti erityisehdoissa kuvattua ehtoa. 

12.2. GrantedAI -palvelun sisältö

GrantedAI -palvelu käsittää Palveluntuottajan tekemän analyysipalvelun ja sen sisältävän tietoaineiston, jossa tarkastellaan Asiakkaan mahdollisuuksia hakea erilaisia rahoituspalveluja. GrantedAI -palvelussa tehty analyysi ja siinä esitetyt johtopäätökset perustuvat Palveluntuottajan julkisista lähteistä kokoamaan tietoon Asiakkaasta ja Asiakkaan toimialasta ja rahoituspalveluista sekä Asiakkaan toimittamaan tai Asiakkaalta muutoin saatuun aineistoon. Lisäksi analyysin ja GrantedAI -palvelun tietosisällön tekemisessä käytetään hyödyksi Palveluntuottajan asiantuntemusta ja kokemusta toimialasta, rahoituspalveluista ja yritysten analysoinnista.

GrantedAI -palvelun tuottama tietoaineisto ja analyysi on Palveluntuottajan parhaaseen tietoon ja osaamiseen perustuva arvio eikä se takaa analyysin osoittaman rahoituksen toteutumista. Rahoituspäätöksistä vastaa aina rahoituksen antajataho ko. tahon päätösprosessien mukaisesti.

Asiakas käyttää palvelua tietoverkon välityksellä omilla laitteillaan ja omilla tietoverkkoyhteyksillään.

12.3. Granted AI -palvelun käyttöönotto sekä tunnisteet

Asiakas ottaa GrantedAI -palvelun käyttöön kirjautumalla palveluun ensimmäisen kerran Palveluntuottajan Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiin toimittaman kirjautumislinkin kautta.

Kirjautumalla palveluun Asiakas sitoutuu noudattamaan voimassa olevia Palveluehtoja.

Palveluntuottaja vastaa siitä, että GrantedAI -palvelu on otettavissa käyttöön yleisesti käytössä olevalla tietoliikenneyhteydellä. Asiakkaan vastuulla on varmistaa laitteidensa, ohjelmistojensa ja tietoliikenneyhteytensä sopivuudesta GrantedAI -palvelun käyttöön.

Asiakas kirjautuu GrantedAI -palveluun tunnisteilla (käyttäjätunnus ja salasana). Asiakas vastaa tunnisteiden turvallisesta säilyttämisestä ja käytöstä. Asiakas on velvollinen Palveluntuottajan pyynnöstä vaihtamaan käyttämiseen vaadittavan tunnisteen, jos se on tarpeen esimerkiksi tietoturvauhan vuoksi.

12.4. Asiakkaan yhteyshenkilö ja GrantedAI -palvelun käyttöoikeus sekä erityiset immateriaalioikeudet

Asiakas nimeää henkilön, joka toimii yhteys- ja vastuuhenkilönä Palveluntuottajan suuntaan GrantedAI -palveluun liittyvissä asioissa (”Yhteyshenkilö”). Asiakas sitoutuu ilmoittamaan Palveluntuottajalle mahdollisista Yhteyshenkilön muutoksista.

GrantedAI -palvelun käyttöoikeus on Yhteyshenkilöllä ja Palveluntuottajan kanssa erikseen sovittaessa myös muilla Yhteyshenkilön nimeämillä Asiakkaan henkilöillä (Yhteyshenkilö ja muut nimetyt henkilöt jäljempänä yhdessä ”Nimetyt Käyttäjät”).

Nimetyille Käyttäjille myönnetty GrantedAI -palvelun käyttöoikeus on henkilökohtainen. Nimetyllä Käyttäjällä ei ole oikeutta päättää tai siirtää käyttöoikeutta ilman Asiakkaan virallisen yhteyshenkilön (esim. toimitusjohtaja) tai Yhteyshenkilön ilmoitusta käyttöoikeuden päättämisestä tai siirrosta. Kaikki Nimetyt Käyttäjät sitoutuvat noudattamaan GrantedAI -palvelun Palveluehtoja ja ovat vastuussa siitä, että heidän käyttöoikeuksiaan käytetään asianmukaisesti. Kaikki Nimetyt Käyttäjät tulee olla Asiakkaan henkilökuntaa.

Asiakkaalla on oikeus käyttää GrantedAI -palvelua ja sen tuottamaa tietoaineistoa ainoastaan liiketoimintansa ja sen suunnittelun tukena. Asiakkaalla on oikeus kopioida tai poimia tietoja ainoastaan omaan käyttöön ja yksittäisen asiakirjan tai muun vastaavan aineiston osaksi. Tällöin Asiakkaan on merkittävä tiedon yhteyteen lähde esim. merkinnällä ”Grants Funding Oy:n GrantedAI -palvelu”. Asiakas ei saa muulla tavoin hyödyntää GrantedAI -palvelua tai palvelusta saatavia tietoja eikä esimerkiksi myydä tai luovuttaa GrantedAI -palvelusta saatuja tietoja kolmansille. Asiakkaalla ei ole myöskään oikeutta kopioida tai koostaa GrantedAI -palvelusta koko tietokantaa tai muuta laajempaa kokonaisuutta ilman Palveluntuottajan kirjallista lupaa. Erityisesti kiellettyä toimintaa on käyttää GrantedAI -palvelua tai sallia tai mahdollistaa sellainen palvelun käyttö, joka aiheuttaisi tietoturvauhan tai tietoliikenteen tai palvelun häiriön tai väärinkäytön (kuten esimerkiksi GrantedAI -palvelun skannaaminen, vakoilu, virusten levittäminen, tietojen luvaton kerääminen, erilaisten tietoteknisten haittaohjelmien tai bottien tms. asentaminen jne.).

Edellä mainitun rajoitetun käyttöoikeuden lisäksi tällä sopimuksella ei siirretä mitään muita olemassa olevia tai GrantedAI -palvelun käytön tai kehitystyön yhteydessä syntyviä mahdollisia uusia immateriaalioikeuksia Sopijapuolten kesken. Immateriaalioikeudet GrantedAI -palveluun ja siitä syntyvään aineistoon kuuluvat täysimääräisesti Palveluntuottajalle.

13. Käyttökatkokset ja huoltotoimenpiteet

Palveluntuottaja pyrkii siihen, että GrantedAI -palvelu on Asiakkaan käytössä mahdollisimman laajasti eri vuorokaudenaikoina ja viikonpäivinä. Asiakas on kuitenkin tietoinen siitä ja hyväksyy sen, että GrantedAI -palvelu saattaa olla esimerkiksi huollon, laitteistoasennuksen tai muun syyn vuoksi milloin tahansa tilapäisesti pois käytöstä. Samoin Palveluntuottaja saattaa joutua sulkemaan palvelun esimerkiksi tietoturvauhan tai viranomaismääräysten vuoksi. Tilapäisistä katkoksista Asiakkaalla ei ole oikeutta hyvitykseen.

14. Palveluiden ja Palveluehtojen muutokset

Palveluntuottajalla on milloin tahansa ja ilman ennakkoilmoitusta oikeus tehdä Palveluihin sellaisia muutoksia, jotka eivät olennaisesti vaikuta Asiakkaalle toimitettavan Palvelun sisältöön tai palvelutasoon.

Palveluntuottajalla on oikeus tehdä myös sisältöön tai palvelutasoon olennaisesti vaikuttavia muutoksia. Näistä muutoksista Palveluntuottajan on kuitenkin ilmoitettava Asiakkaalle viimeistään 30 vuorokautta ennen muutoksen toteuttamista (jäljempänä ”Olennainen Palvelumuutos”). Mikäli Asiakas ei hyväksy Olennaista Palvelumuutosta, on Asiakkaan ilmoitettava asiasta kirjallisesti Palveluntuottajalle viimeistään 14 vuorokauden kuluessa Toimittajan Olennaista Palvelumuutosta koskevasta ilmoituksesta tai muutoin Asiakkaan katsotaan hyväksyneen Olennaisen Palvelumuutoksen. Mikäli Asiakas vastustaa Olennaista Palvelumuutosta toimitaan tilanteessa seuraavilla tavoin:

(i) Palveluntuottaja voi päättää jatkavansa Palvelun toimittamista aiemman palvelun sisältöisenä kuluvan sopimuskauden loppuun, tai

(ii) Palveluntuottaja voi lopettaa Palvelun toimittamisen Asiakkaalle ja palauttaa mahdollisesti ennakkoon maksetut palvelumaksut Asiakkaalle, tai

(iii) Sopijapuolet neuvottelevat jonkin muun ratkaisun tilanteeseen.

Asiakkaalla on aina velvollisuus ilmoittaa Palveluntuottajalle Palveluissaan havaitsemistaan puutteista ja virheistä sekä tarvittaessa avustaa niiden selvittämisessä ja korjaamiseen vaikuttavissa asioissa. Palveluntuottajalla on myös oikeus päättää Palvelun tuottaminen, mikäli Palvelun tuottaminen esimerkiksi viranomaispäätöksen tai muun olennaisen olosuhdemuutoksen vuoksi muodostuu Palveluntuottajalle kohtuuttomaksi.

Palveluntuottajalla on milloin tahansa oikeus muuttaa Palveluehtoja. Kertaluonteiseen Palveluun sovelletaan niitä Palveluehtoja, jotka olivat voimassa Palveluntuottajan ja Asiakkaan välisen palvelusopimuksen tullessa voimaan.

Mikäli kyseessä on määräajan tai toistaiseksi voimassa oleva palvelusuhde (kuten esim. GrantedAI -palvelu), ilmoittaa Palveluntuottaja Asiakkaalle Palveluehtojen muutoksesta. Ilmoituksessa kerrotaan uusien Palveluehtojen voimaantulosta sekä Asiakkaan oikeudesta irtisanoa palvelusuhde, mikäli Asiakas ei suostu Palveluehtojen muutokseen. Mikäli Asiakas ei ilmoita vastustavansa Palveluehtojen muutosta, katsotaan Asiakkaan sitoutuneen uusiin Palveluehtoihin niiden voimaantulosta lukien. GrantedAI -palvelun osalta Palveluehtojen muutosta vastustaneen Asiakkaan katsotaan myös sitoutuneen uusiin ehtoihin seuraavan sopimuskauden alusta, mikäli ko. Asiakas ei ole irtisanonut GrantedAI -palvelua Palveluehtojen kohdan 15 mukaisesti.

15. Palvelusopimuksen voimassaolo ja päättyminen

GrantedAI -palvelun sopimuskausi on 1 vuosi kerrallaan ja sopimuskausi jatkuu uudelle kaudelle, ellei Asiakas irtisano palvelua viimeistään 30 päivää ennen sopimuskauden päättymistä. Muiden Palveluiden sopimuskausi on kerrottu ko. Palvelua koskevassa tarjouksessa.

Sovitusta sopimuskaudesta huolimatta Palveluntuottajalla on oikeus päättää Palvelun toimittaminen Asiakkaalle seuraavissa tilanteissa:

(i) kohdan 14 (ii) mukaisessa tilanteessa,

(ii) tilanteessa, jossa Asiakas jättää maksamatta Palvelun hinnaston mukaiset maksut ja maksuviivästys on kestänyt vähintään 30 päivää,

(iii) mikäli Asiakas hakeutuu selvitystilaan, yrityssaneeraukseen tai konkurssiin tai mikäli muuten käy ilmeiseksi, että Asiakas on maksukyvytön,

(iii) tilanteessa, jossa Asiakas ei toimita Palveluntuottajan pyynnöistä huolimatta Palvelun tuottamisessa tarvittavaa Asiakkaan Aineistoa tai mikäli Asiakkaan Aineisto on olennaisen puutteellista tai virheellistä ja asiantila ei ole korjaantunut 30 päivän kuluessa Palveluntuottajan pyynnöstä saada Asiakkaan Aineistoa tai siitä, kun Palveluntuottajan on ilmoittanut Asiakkaan Aineiston virheellisyydestä tai puutteellisuudesta, ja

(iv) tilanteessa, jossa Asiakas on laiminlyönyt Palveluun kuuluvan toimenpiteensä tai myötävaikutusvelvollisuutensa eikä Palveluntuottajan huomautuksesta huolimatta korjaa toimintaansa (tällaiseksi myötävaikutusvelvollisuuden laiminlyönniksi katsotaan esimerkiksi Asiakkaan velvollisuus toimittaa rahoitushakemus rahoittajalle kuukauden sisällä Palveluntuottajan osuuden valmistuttua tai mikäli esim. rahoitushakemuksen valmistuminen muutoin viivästyy yli kuukauden Asiakkaasta johtuvista syistä).

Lisäksi Sopijapuolilla on molemminpuolinen oikeus päättää Palvelu välittömästi Sopijapuolen olennaisen sopimusrikkomuksen perusteella. Selvyyden vuoksi todetaan, että olennaiseksi sopimusrikkomukseksi katsotaan esimerkiksi Asiakkaan tekemä Palvelun väärinkäyttö, tietomurto tai muu tietoturvan laiminlyönti tai rikkomus.

16. Korvausvelvollisuus ja vastuunrajoitukset

Mikäli Sopijapuoli syyllistyy tämän sopimuksen olennaiseen rikkomiseen, on virheen tai rikkomisen aiheuttanut Sopijapuoli korvausvelvollinen aiheuttamastaan välittömästä vahingosta. Palveluntuottajan korvausvastuu on kuitenkin kaikissa tapauksissa rajattu enintään kyseisen Palvelun veloitettujen palvelumaksujen yhteenlaskettuun summaan vahinkoa edeltäneeltä enintään 6 kuukauden ajanjaksolta.

Sen lisäksi mitä näissä Palveluehdoissa on toisaalla todettu, Palveluntuottaja ei missään olosuhteissa vastaa seuraavista asioista tai niistä aiheutuneista vahingoista:

–   Asiakkaan tekemien liiketoiminta- tai muiden päätösten oikeellisuudesta tai seuraamuksista, joiden perusteena osin tai kokonaan on käytetty Palvelua tai sen tuottamaa aineistoa;

–   Asiakkaan Aineiston tai Julkisen Aineiston virheellisyydestä ja sen aiheuttamista seuraamuksista;

–   Palvelun avustuksella haettujen rahoituspäätösten lopputuloksesta tai niiden ehdoista;

–   Palveluntuottajan tuottaman digitaalisen palvelun (kuten GrantedAI -palvelun) käytettävyydestä tai toimivuudesta, mikäli häiriö aiheutuu muusta kuin Palveluntuottajan syystä (kuten esim. Asiakkaan vastuulla olevista laitteista tai tietoverkoista tai yleisestä tietoverkon häiriöstä).

Sopijapuoli ei myöskään vastaa vahingosta, joka johtuu Sopijapuolen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota Sopijapuolen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia Sopijapuoli ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa (ns. Force Majeure -sääntö).

17. Palvelusopimuksen siirtäminen

Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää Palvelua ilman Palveluntuottajan kirjallista lupaa.

Palveluntuottajalla on oikeus siirtää Palvelu ilman Asiakkaan suostumusta samaan konserniin kuuluvalle yhtiölle tai liiketoiminnan siirron yhteydessä myös kolmannelle taholle.

18. Erimielisyyksien ratkaiseminen

Palveluntuottajan ja Asiakkaan väliseen palvelusuhteeseen sovelletaan Suomen lakia. Sopijapuolten väliset erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan sopijapuolten välisin neuvotteluin. Mikäli sopijapuolet eivät pääse sovinnolliseen ratkaisuun, ratkaistaan erimielisyydet Helsingin käräjäoikeudessa ensimmäisenä oikeusasteena.

Suomen parasta osaamista julkiseen rahoitukseen

Eniten onnistuneita hakemuksia, edistynein softa ja happotestatut prosessit. Näillä eväillä autamme useampia kasvuyrityksiä onnistuneelle rahoituspolulle, kuin kukaan muu.