fbpx

”Hakuprosessin matala byrokratia pääsi yllättämään positiivisesti”

Asiakas:

Ajan Lukko

www.ajanlukko.fi

Ajan Lukko Oy on pirkanmaalainen perheyritys, joka on toiminut jo 50 vuoden ajan. Yritys tarjoaa kokonaisvaltaisia lukitus- ja turvallisuusalan tuotteita sekä järjestelmiä asiakkailleen suunnittelusta toteutukseen. Ajan Lukon toiminnan tavoitteena on parantaa kiinteistöjen rakenteellista ja teknistä turvallisuutta sekä kulkemisen helppoutta.

Oman toiminnan automatisointia

”Omalle toiminnalle nähtiin tehostamisen tarvetta. Rakensimme kehityshankkeen, jotta saadaan tiettyjä toimintoja automatisoitua, eikä näin hukata aikaa tekemällä samoja työvaiheita kerta toisensa jälkeen”, kertoo kehityspäällikkö Mia Toivonen.

”Kehityshanketta haluttiin lähteä viemään eteenpäin ulkopuolisen rahoituksen avulla, koska pelkästään oman pääoman sitominen siihen olisi turhaa.”

”Rahoituksen hakeminen haluttiin ulkoistaa, vaikka se oli jo ennestäänkin meille hieman tuttua. Homma nopeutuu ja helpottuu, kun sen antaa tekijälle, joka tietää, miten se hoidetaan”, sanoo Toivonen.

Keskustelun kautta eteenpäin

”Palaverissa meitä kuunneltiin tarkasti ja kysyttiin tarkentavia kysymyksiä yrityksen toiminnasta. Palaverin pohjalta Grantsin asiantuntijat tuottivat meidän tarpeisiimme sopivan rahoitussuunnitelman, jonka mukaan lähdimme etenemään”, muistelee Toivonen.

”Kaiken kaikkiaan asiat etenivät nopeasti ja järjestelmällisesti eteenpäin.”

Suositus innovatiivisille ideoille

”Suosittelisin yrityksille, joilla on hyvä tai innovatiivinen idea. On vaikea kuvitella, ettei sellaiselle löytyisi sopivaa rahoitusta.”

”Myös sellaisille yrityksille tämä palvelu on sopiva, jotka haluavat kehittää omaa toimintaansa, mutta omat resurssit eivät siihen riitä”, päättää Toivonen.


AsiakaskokemuksiaBlogiRahoitusoppaatYhteystiedot

Lataa maksuton PK-yrityksen rahoitusopas

Millaista julkisrahoitusta ja tukea PK-yrityksen kehittämiseen on olemassa? Tiesitkö, että esimerkiksi palvelumuotoiluun on mahdollista saada julkista tukirahoitusta? Kevyen tutkimuksemme mukaan 88 % yrityksistä ei tätä tiedä.